Asiantuntijayrittäjän sosiaaliturva (1h)

23.5.2022 14:00

Verkkokoulutus

Usein kuulee puhuttavan, että yrittäjän sosiaaliturva olisi työntekijän sosiaaliturvaa heikompi. Millainen sosiaaliturva asiantuntijayrittäjällä on ja mihin se perustuu? Mikä on yel-työtulo ja mihin se vaikuttaa? Millaiseen sosiaaliturvaan yrittäjä on oikeutettu? Mitä lakisääteisiä ja vapaaehtoisia mahdollisuuksia yrittäjällä on sosiaaliturvansa turvaamiseksi?

Kenelle?

Erityisesti sinulle, joka työskentelet palkkatyössä asiantuntijana tai esihenkilönä, ja olet kiinnostunut yrittäjyydestä. Kaipaat  selkeitä ja ajantasaisia lisätietoja miten yrittäjän ja työntekijän sosiaaliturva eroavat toisistaan. Eniten uutta tietoa saavat osallistujat, joilla ei ole aiempaa pohjatietoa yrittäjän sosiaaliturvasta.

Koulutuksen jälkeen tiedät
  • mikä on yel-työtulo ja mihin se vaikuttaa
  • millainen sosiaaliturva yrittäjällä on
  • miten yrittäjä voi itse vaikuttaa sosiaaliturvaansa
  • mistä saat lisätietoja yrittäjän sosiaaliturvasta

Koulutuksen sisältö

Asiantuntijayrittäjän sosiaaliturva

• Mitä tarkoitetaan yrittäjän sosiaaliturvalla ja missä tilanteissa sosiaaliturvaa tarvitaan
  • Yel-työtulo ja sen vaikutus sosiaaliturvaan
  • Miten sosiaaliturvaan voi vaikuttaa
  • Työntekijän ja yrittäjän sosiaaliturvan vertailua ja laskureita

Toteutus
  • 1h webinaari klo 9-10
  • Verkkokoulutus Zoomilla
  • Voit osallistua joko
    • Livenä. Webinaarin aikana on mahdollisuus kysymyksille mikrofonin tai chatin välityksellä. Kameran saa pitää päällä niin halutessaan. Myös pelkkä kuunteleminen ilman aktiivista osallistumista on mahdollista.
    • Katsomalla tallenteen jälkikäteen. Tallenne on katsottavissa 1kk ajan. Tallenteen saavat kaikki ilmoittautuneet.

Ilmoittautuminen tähän tapahtumaan on tällä hetkellä suljettu.

Ajankohta

Alkaa:

23.5.2022 14:00

Päättyy:

23.5.2022 15:00

Lisää tapahtuma kalenteriisi

Verkkokoulutus

Starttivalmennus Oy

info@starttivalmennus.fi

Kouluttajan tiedot

sanna_olshin.jpg (8.47 MB)

Sanna Olshin

YTM, yritysneuvoja, opettaja

Sanna Olshin on koulutusalan yrittäjä, joka on kouluttanut 20 vuoden aikana yli 4000 yrityksen perustajaa ja pk-yrittäjää. Sannaa kiitetään erittäin kattavasta yrittäjyysosaamisesta, innostavasta tavasta kouluttaa ja kyvystä avata vaikeatkin asiat käytännön tasolle.